w3c

w3c

Biotyna 2500 mcg x 120 tab. Aliness

ABiotyna2500-120vege
24,90 zł

W pigułce

  • silny przeciwutleniacz
  • włosy, skóra, paznokcie
  • energia i witalność życiowa
  • regeneracja nadnerczy
  • agonalne stany wątroby

Biotyna 2500 mcg x 120 tab. Aliness

24,90 zł

w3c

Ilość :

W magazynie

Ask a Question
  Wysyłka

Darmowa wysyłka od 300zł

  Zwroty

Masz prawo do zwrotu produktu w ciągu 14 dni od odbioru.

Biotyna dla zdrowia

Biotyna znana jest głównie z pozytywnego wpływu na porost włosów i paznokci, tymczasem właściwości biotyny mają dużo szersze spektrum działania. Bowiem biotyna:

  • zwana jest witaminą życia, gdyż bierze udział w przekształcaniu energii na poziomie komórkowym
  • odgrywa istotny wpływ na układ nerwowy w pozyskiwaniu energii dla komórek nerwowych. Jest niezbędna do prawidłowego przebiegu syntezy mielin
  • skutecznie odbudowuje nadnercza, gdy brana w większych dawkach
  • jest bardzo silnym przeciwutleniaczem, tj. ma dużą zdolność do ochrony ciała (podobnie jak kwas ALA)
  • ma ponadprzeciętną rolę w usuwaniu toksyn z organizmu
  • wpływa korzystnie na układ naczyń krwionośnych i serca
  • dzięki powyższemu posiada zdolność do leczenia wątroby ze stanów agonalnych takich jak:
    • zatrucia toksynami grzybowymi
    • uszkodzenia wątroby spowodowane alkoholizmem
    • uszkodzenia wątroby wynikające z nadmiaru absorpcji metali ciężkich
    • zatrucie wątroby tetrachlorometanem – wręcz pozorom bardzo popularną substancją

 

OBJAWY NIEDOBORU BIOTYNY:

  • zmiany skórne (łojotok, łupież, łuszczenie skóry, rumień)
  • nadmierne wypadanie lub zbyt wczesne siwienie włosów
  • zmiany nastroju, gorsze samopoczucie
  • zmęczenie, znużenie, wzmożona senność
  • bóle mięśni
  • nudności, wymioty
  • brak łaknienia

Powiązane artykuły

Czystość produktu

Zwracaj uwagę na to, czy firma wydaje stosowne świadectwa jakości. 90% rynku zalewają produkty niewiadomego pochodzenia produkcyjnego. W najlepszym wypadku po prostu nie działają, w gorszym - trują nas szkodliwymi dla zdrowia domieszkami.

Osobiście mam zaufanie wyłącznie do firm, które regularnie badają swoje produkty pod kątem zanieczyszczeń i toksyn i wydają do tego stosowne atesty.

 

SPECYFIKA PRODUKTU ALINESS:

Skażenie preparatów witaminowych

Mike Adams i Hulda Clark przebadali wiele suplementów i w swoich książkach piszą wprost, że „90% preparatów witaminowych na rynku jest poważnie zanieczyszczona. Skażenie opiewa głównie o solwenty (rozpuszczalniki), metale ciężkie i lantanowce. Na dłuższą metę preparaty te wyrządzają więcej szkody niż pożytku. W rezultacie zakwaszają cały organizm, a wiadomo, że walczymy na co dzień o przeciwny efekt.”

Gdy w grę wchodzą suplementy, nie uznaję kompromisów. Albo kupujesz dobrej jakości produkty, albo lepiej zrezygnuj z suplementacji. Więcej szkody wyrządzisz sobie spożywając toksyny wraz z taką zanieczyszczoną „witaminą”, aniżeli dostarczysz substancji czynnej. Jeśli chodzi o suplementy naprawdę płaci się za jakość.

 

Kraj pochodzenia

Dość istotny w kontekście suplementów jest kraj pochodzenia składników danego produktu. Jeśli sprowadzane są one z Chin, raczej nie ma co liczyć na dobrą jakość. Ziemia w Chinach jest tak zanieczyszczona, że nie ma tam metra sześciennego, aby wyprodukować zdrową żywność, nie wspominając o suplementach.

Kraj pochodzenia składników może być więc dobrym wyznacznikiem jakości danego produktu, choć oczywiście nie można też uznać tego za regułę, bo jak wszędzie mogą zdarzać się wyjątki.

ZALECENIE PRODUCENTA: 1 tab. dziennie (2.5 mg)

ZALECENIA EKSPERTÓW:

  • wzmocnienie włosów - 5 - 10 mg dziennie
  • odbudowa nadnerczy - 10 mg dziennie

SPOSÓB PRZYJMOWANIA: jako, że witaminy B nie są rozpuszczalne w tłuszczach, lepiej je przyjmować na godzinę przed posiłkiem, popijając dużą ilością wody

PORA DNIA: najlepiej do godziny 17.00, gdyż witaminy B mogą mocno pobudzać

CZAS KURACJI: witaminy B można, a nawet należy stosować „przewlekle”

PRZECIWWSKAZANIA: -

WSPÓŁDZIAŁANIE:

  • opcjonalnie: witaminy z grupy B (szczególnie B5, B9, B12), magnez, mangan - obniżanie homocysteiny / detoks wątroby / wspomaganie wchłaniania biotyny
  • witamina K – synergistyczne działanie w syntezie protrombiny (białka odpowiedzialnego za prawidłowe krzepnięcie krwi)
  • opcjonalnie: kwas alfa-liponowy (ALA) / l-karnityna – wspieranie pracy układu nerwowego
  • karczoch i sylimaryna (ostropest) – ochrona układu krążenia
  • grzyby Shiitake – zwiększenie odporności
  • opcjonalnie:  Maca / grzyby Chaga – poprawa stanu skóry i włosów

ANTAGONIZM:

  • awidyna – uniemożliwia wchłanianie biotyny
  • enzym – syntaza karboksylowa - przyłączając biotynę do lizyny enzymu karboksylazowego, powoduje awitaminozę
  • alkohol – zmniejsza wchłanialność witamin z grupy B

Uwagi

 

Przyswajalność i niedobory biotyny

Teoretycznie jest to witamina syntetyzowana przez bakterie jelitowe, tymczasem brak jest jakichkolwiek dowodów na tę przyswajalność. Istnieją pewne czynniki, które wpływają na przyswajalność biotyny, które w praktyce często u ludzi zawodzą. Stąd obserwujemy notoryczne niedobory biotyny w organizmie.

 

PRZYSWAJALNOŚĆ BIOTYNY WARUNKUJE:

  • stan trzustki i żołądka (niedokwaszony)
  • jajka (awidyna występująca w jajkach niestety blokuje biodostępność wit. H). Osoby, które jedzą sporo jajek powinny zadbać o suplementację biotyną, gdyż z pewnością mają jej niedobory
  • ponadto alkoholicy, palacze papierosów, sportowcy oraz osoby starsze są bardziej narażeni na niedobory
  • warto też wiedzieć, że kobiety w ciąży mają szczególne zapotrzebowanie na biotynę

 

Interakcje niepożądane?

W przypadku spożywania nadmiernej ilości biotyny w dłuższej perspektywie można zaobserwować następujące objawy:

  • bóle brzucha
  • nudności
  • wymioty
  • biegunkę
  • ogólne złe samopoczucie

 

Inne niedobory vs. witaminy B

Warto wiedzieć, że inne niedobory w organizmie nasilają braki witamin z grupy B (np. niedobór witaminy C powoduje niedobór kwasu foliowego i odwrotnie).

 

Przechowywanie witamin z grupy B

Witaminy z grupy B są niszczone przez ciepło, światło, i powietrze. Suplementy te przechowuj więc w ciemnych miejscach, w opakowaniach hermetycznych, w temperaturze pokojowej.

 

Codzienna suplementacja

Wszystkie witaminy z grupy B nie mogą być przechowywane w organizmie, dlatego ważne jest, aby uzupełnić je każdego dnia.

 

Źródła biotyny w diecie

  • żółtka jaj
  • łosoś
  • bataty
  • marchew
  • banany
  • cebula
  • pomidory
  • owies
  • migdały
  • orzechy

Nazwa: Biotyna 2500 mcg QualiBiotin®
Zawartość: 120 tab.  VEGE
Producent: Aliness
Kraj pochodzenia: USA

 

Składniki

Składniki 1 tabletka (porcja dzienna)
Biotyna QualiBiotin® 2,5 mg (*5000%)

*RWS % - Dzienna referencyjna wartość spożycia

 

SKŁAD KAPSUŁKI: Biotyna Quali Biotin® (D-biotyna), substancja wypełniająca: fosforany wapnia, celuloza mikrokrystaliczna, błonnik akacjowy (FIBREGUM™), substancja przeciwzbrylająca: dwutlenek krzemu.

Boxed:

Sticky Add To Cart

Font: